خرید شال باتن؛ شگفتی فصل

پیست اسپنگ با غرور خاصی میزبان دومین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل 2009 بود اما بارش شدید بارانی سیل‌آسا موجب شد تا رقابت‌ها ناتمام بماند. تمام علاقه‌مندان اتومبیلرانی یکشنبه شاهد رقابت تیم‌ها و رانندگان برجسته‌ای بودند که با قدرت زیر بارش شدید باران برای قهرمانی در این پیست و بهبود رده‌بندی کلی تلاش می‌کردند اما زمانی که شدت باران ادامه مسابقات را به خطر انداخت، مسؤولان تصمیم به پایان رقابت گرفتند تا جان رانندگان به خطر نیفتد.

به نوشته وطن امروز، در حالی‌که رانندگان به اتمام دور سی و سوم نزدیک می‌شدند پرچم ویژه دور پایانی از سوی داوران به اهتزاز در آمد تا همه شرکت کنندگان متوجه شوند که این دور پایان رقابت در پیست اسپنگ مالزی خواهد بود. با وجود اینکه این رقابت ناتمام ماند اما چهره تیم‌ها و رانندگان به خوبی نمایان شد. باتن یک بار دیگر درخشید و بران پدیده شد.

اما فراری؛ فراری به اندازه‌ای ضعیف و ناتوان بود که گویی هیچ سابقه‌ای در رقابت‌های اتومبیلرانی ندارد و رانندگانی در این باشگاه بزرگ حضور دارند که تاکنون پیستی را ندیده‌اند! راننده انگلیسی که در استرالیا بر سکوی نخست ایستاده بود این بار نیز در جایگاه نخست ایستاد تا شگفتی فصل یک بار دیگر تکرار شود. باتن، راننده تیم بران با کسب زمان یک ساعت و 10 دقیقه و 59 صدم ثانیه در حالی‌که بزرگانی نظیر همیلتون، ماسا، رایکونن و فیزیکلا را با فاصله‌ای بسیار پایین‌تر از خود می‌دید مقام نخست را به خود اختصاص داد و در مجموع دو مرحله نیز همچنان صدرنشین است.

جنسون باتن: زمانی که بارش باران شدت عجیبی به خود گرفت او نیز به قدرت خود افزایش عجیبی داد تا شگفتی فصل لقب گیرد. زمانی که داوران پرچم قرمز را در دست گرفتند و با حرکاتی ویژه پایان رقابت را اعلام کردند او نیز صدرنشینی خود را تثبیت کرد. این دومین برتری او در فصل 2009 بود. در حال حاضر او مرد برتر فرمول یک است و باید منتظر بمانیم تا شاهد چگونگی ادامه این برتری باشیم، ضمن اینکه باریچلو نیز در جایگاه پنجم ایستاد.

تویوتا: درخشش ترولی، راننده ایتالیایی تویوتا در کنار گلوک موجب شد تا جایگاه‌های سوم و چهارم نصیب تویوتا شود. این رانندگان بدون اشتباه چنان ظاهر شدند که ثابت شد برای قهرمانی در فصل 2009 بزرگان با خطرات بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد.

فراری: از قهرمانی نه‌تنها دور است بلکه از چهره یک تیم باتجربه و قدرتمند نیز فرسنگ‌ها فاصله دارد. زمانی که در خرس، ماسا ضعیف ظاهر شد و رایکونن با وجود نمایشی متوسط به آینده امیدوار، مسؤولان مطرح‌ترین تیم اتومبیلرانی جهان این اشتباهات را جدی ندانستند و تاکید کردند بزودی به شکوه گذشته باز می‌گردند اما پیست اسپنگ خیلی زود ماسا را از دور خارج شده دید و در ادامه اشتباهاتی از رایکونن که مطمئنا بارش باران در ارتکاب آن بی‌تاثیر نبود، موجب شد تا یکی از بدترین و ضعیف‌ترین مراحل فراری را شاهد باشیم.

BMW: سکوی دوم مالزی به هیدفلد اختصاص یافت، راننده آلمانی تیم BMW- سوبارو که با فیزیکی ایده‌آل و عالی رقابت‌ها را آغاز کرده، او نیز در این رقابت درخشید و به آینده امیدوار‌تر شد. فراموش نشود که اگر مشکلی برای موتور روبرت کوبیکا هم‌تیمی او پیش نیامده بود مطمئنا این تیم نتیجه‌ای بهتری کسب می‌کرد.